#workoutchallenge - introductie

Hoi, leuk dat je meedoet!

Graag zou ik samen met jou willen beginnen met de #workoutchallenge. Ik zou je graag ook willen laten ervaren wat beweging en workout voor heeft mij gedaan. En doet.

Ik ben type 1 diabeet, en betrokken bij MinderPillen als ervaringsdeskundige.

Door ooit een kleine stap te maken naar een gezonder leven heb ik veel geleerd over mijn lichaam en de puzzelstukjes, voeding, beweging en medicatie, die je hebt als diabeet. Maar de kennis en ervaring over wat voeding en bewegen voor je doen, is natuurlijk ook toepasbaar als je geen diabetes hebt.

Mijn eerste stap voor wat betreft beweging waren wat kniebuigingen, ook wel squats genoemd, voor het ontbijt. Hierdoor kon ik mijn bloedsuiker waardes beter controleren. En kon ik uit met minder medicatie. De vooruitgang die ik merkte bij mijn medicijngebruik was voor mij een eerste zetje om meer te gaan bewegen.

Daarna heb ik ook in stapjes de manier waarop ik omging voeding aangepast. De eerste stap qua voeding was stoppen met frisdrank. Ik dronk destijds nagenoeg alleen maar cola light. Door daarmee te stoppen voelde ik me ook al snel veel beter.

Door experimenteren met alles dat voor mij binnen bereik lag, ben ik een stuk lekkerder in mijn vel komen te zitten. Ook is mijn medicijngebruik significant verminderd.

Genoeg over mij. Laten we starten met de #workoutchallenge
Laten we heel klein en eenvoudig beginnen. Net als ik destijds met kniebuigingen. Om er in te komen, starten we met de volgende combinatie rondom de oefening kniebuigingen. Klik op de oefening voor een video voorbeeld.

Zo’n combinatie noemen we een set. Deze term gebruik ik ook in de volgende dagen. Dan ga ik jullie ook uitdagen om andere oefeningen te gaan proberen. Hoeveel herhalingen je doet is steeds aan jezelf. Maar probeer jezelf wel uit te blijven dagen!

Als er vragen zijn zie ik jullie graag terug in onze facebook community.

Heel veel plezier en succes!

JJ